sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Comunicarea cu clientii

comunicarea cu clientii
In afacerile mici antreprenorul este un om de vanzări prin excelentă. Pentru a avea o afacere antreprenorul trebuie să găsească piete de desfacere, să găsească clienti si să găsească parteneri de afaceri. Incă din prima zi micul intreprinzător trebuie să desfăsoare o activitate intensă de promovare si trebuie să comunice cu potentialii săi clienti. Fără clienti nu exista afacere. Un intreprinzator de succes va acorda intotdeauna o atentie deosebită comunicarii cu clientii.

Procesul de comunicare constă în ansamblul operaţiilor de transmitere şi primire a simbolurilor cu înţelesurile ataşate lor. Comunicarea poate fi inţeleasă ca transfer de semnificaţii între emiţător şi receptor prin intermediul unui canal de comunicare.
Cea mai simplă schemă a procesului de comunicare: emiţătorul difuzează un mesaj pe care îl transmite prin intermediul unui canal comunicaţional receptorului, având scopul realizării anumitor obiective.

Cand e vorba de afaceri si de vanzări se poate spune că lumea se împarte în două categorii de persoane: clienţii noştri şi potenţialii noştri clienţii. Orice persoană cu care intrăm în contact poate să devină, într-o bună zi, client.
Relaţiile cu  clienţii se desfăşoară pe baza unor contracte, care funcţionează, în relaţia cu orice client, pe două planuri:
Contractul economic, conţine elementele contractului convenit, cum ar fi descrierea produselor şi a serviciilor, termenele de livrare, valorarea măsurabilă
Contractul psihologic, vizează aşteptările noastre şi ale clientului
De exemplu: „dacă cumpărăm o bere, contractul economic este dat de bonul fiscal, pe baza căruia plătim, conţine o descriere a bunului cumpărat, data tranzacţiei, precum şi unitatea de la care am cumpărat, iar contractul psihologic, în schimb, conţine aşteptările noastre referitoare la prospeţimea berii, la spuma produsă, la culoarea berii, la amablitatea casierei, sau curăţenia de la berărie.”
Comunicarea cu clientii este un proces complex si amplu prin care antreprenorul trebuie să se pună in acord cu clientii săi atat in ceea ce priveste „contractul economic” dar si „contractul psihologic”.

Obiectivele generale ale comunicării cu clientii sunt:
- să trezească nevoile clientilor
- să starnească interesul si să atragă atentia clientilor fată de companie
- să creeze incredere si să genereze simpatia clientilor fată de companie
- să construiască relatii intre clienti si companie
- să influenteze opinia publică
- să rezolve eventualele conflicte apărute intre clienti si companie si să creeze consens intre clienti si companie

Un antreprenor de succes, atunci cand isi va face planul de actiune, va structura obiectivele comunicării cu clientii probabil astfel:
- să promoveze comania
- să transmită mesajul dorit de companie către clienti
- să informeze si să educe
- să influenteze opinia clientilor
- să indemne la actiune sau decizie
- să primească si să valorifice mesajele de la clienti

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu